Nama Kelas Group

MUNAIZI AZMI BIN MUSA D20102044667 EL-B28

16 Disember 2011

Seni Plastik 1

Apakah yang anda boleh lakukan dengan barang maianan kecil yang tidak diperlukan lagi. Kadang kala ia bersepah dan menggangu pergerakan seharian anda di rumah. Jika dibuang sayang maka inilah antara jalan penyelesaian yang boleh dicadangkan.. Layan..

Senapang mainan 
Kapal terbang
 Anjing dari anak patung
 Anjing dari penyepit kain
 Anjing dari cebisan anak patung
 Robot
 Orang-orang
 Anjing dari penyepit kain
 Anjing dari permainan kecil
 Anjing dari permainan kecil
 Pistol maianan
 Arnab
Ini semua adalah hasil seorang pengiat seni arca iaitu Robert Bradford. Beliau  mencipta arca hidup yang lebih besar daripada manusia dan haiwan dari barangan plastik yang dibuang, terutamanya permainan kanak-kanak.  Dia juga menggunakan cebisan dan kepingan plastik berwarna-warni seperti sikat, butang, berus dan bahagian-bahagian penyepit.

Ini adalah antara cara-cara kita mengurangkan bahan terbuang. Ia boleh dijadikan hasil seni yang sangat berharga. Luangkan sedikit masa untuk menjana kreativiti anda, tentu menarik..

Kepada yang beragama Islam kita tak perlulah menghasilkan arca benda-benda bernyawa seperti yang ditujukkan kita boleh menghasilkan bingkai gambar, bentuk rumah, bekas menyimpan barang dan pelbagai lagi.. Janji tak haram.. Hehe..

Bersamalah menjaga alam sekitar.. Anda mampu mengubahnya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...